Dinero electrónico en Uruguay alcance y naturaleza jurídica
Keywords:
Electronic money, Electronic payments, Credit card, UruguayAbstract
The new Act nr 19.210 of Access of Population to Financial Services and Promotion of Use of Electronic Payments, represents an advance in Uruguayan legal
system regarding incorporation of communication technologies and market exchange. The theme has different impacts, not only in financials, but also on law, without thereby excluding other areas of study. The aspects that are studied in this paper are the electronic payment and electronic money.
Downloads
References
BAUZÁ, M., “Medios de pago en internet”, en Anuario de Derecho Informático Tomo I, pp. 207-225, Fundación De Cultura Universitaria, Montevideo 2001.
DELPIAZZO, C. y VIEGA, M. J., Lecciones de Derecho Telemático – Tomo I, Fundación De Cultura Universitaria, Montevideo 2004. Estudios Especiales “Comercio Electrónico y el papel de la OMC”, realizado por la Organización Mundial del Comercio, 1998, disponible en http://www.wto.org/spanish/res_s/publications_s/special_studies2_s.htm [página visitada 04/08/14]
FERRÈRE, D., El dinero en la teoría jurídica, AMALIO M. FERNÁNDEZ, Montevideo, 1974.
GARCÍA-PITA Y LASTRES, J. L., “Las entidades de crédito y sus operaciones”, Tratado de Derecho Mercantil, tomo XXXIX Vol. 4, MARCIAL PONS, Madrid, 2006
RIPPE, S., BUGALLO B., LOGONE M., MILLER J., Instituciones de Derecho Comercial Uruguayo, Fundación De Cultura Universitaria, Montevideo, 1999.
TORRES GÓMEZ, J., El Dinero. Algunas consideraciones jurídicas, PORRÚA, México, 2004.
VIEGA, M.J. y LEBERRIÉ, S., Medios de pago telemáticos en Uruguay, presentado en XI Congreso Iberoamericano de Derecho e Informática, Panamá 2006, disponible en http://mjv.viegasociados.com/wp-content/uploads/2011/05/medios-pago-Uruguay.pdf [página visitada el 20/08/2014]
VIEGA, M. J. y RODRÍGUEZ, B., Documento y Firma. Equivalentes funcionales en el mundo electrónico, CADE, Montevideo, 2012.
VIVIANA SARRA, A., Comercio electrónico y derecho. Aspectos jurídicos de los negocios en Internet, ASTREA, Buenos Aires, 2000.